Måndag

Jaha nu var det gjort! Nu har jag opererat bort mina halsmandlar. Jag och mamma åkte till Nyköping 6.15 på morgonen. 7.00 kom vi fram och 7.30 kom sjuksköterskan och sa att vi kunde följa med henne till den sal jag skulle ligga i före och efter operationen. Fick sätta på mig en snygg lång vit sjukhusklänning ;) Det var jag och en liten tjej som skulle opereras samtidigt. Hon fick opereras först. Det tog ungefär 30 minuter för henne. Efter oprationen kom hon in i rummet, hon grät och hostade och jag kände hur ont hon hade. Och snart var det min tur, fyfan då började jag bli riktigt nervös. 5-10 minuter senare rullade de in mig i operationsalen. Började bli skakis och kände att jag blev allt blekare och blekare i ansiktet. Jag andades djupt flera gånger. Sen var vi inne i det läskiga rummet, massor med slangar som hängde överallt. De började med att leta efter ett ställe på mig att sätta nålen, de förökte i handen först, men såklart så gick det inte där. Då testade de på armen och då funkade det. Jag var fortfarande iskall och mina ben skakade. Nu kände jag bara, söv mig nu för fan så jag slipper pina mer! Jag hör de säga att du kommer somna in sakta men säkert nu. Och vipps så blev allt svart. Mamma berättade efteråt att de hade sagt till mig: ta ett djupt andetag nu! Haha men jag sov redan så skönt :) Operationen tog 40 min. Va snurrig i huvudet någon timma efter bara. Sen kände jag mig rätt pigg, fick en piggilin men det var ingen höjdare för det gjorde skit ont i halsen! Jag sov och läste tidningar och vid kl 14.00 skulle jag få åka ner till barn/ungdomsavdelningen. Det var ett jätte mysigt rum och där fanns det TV. Jag sov ännu mer och kollade på TV. Vid 16.00 kom doktorn och sa att jag kunde åka hem. YEEES =)

Haha nyss matade mamma mig med mosad banan och varm oboy. Kände mig som en liten bebis, haha!

Kommentarer
Postat av: sara

usch för operationer.. Hoppas du mår bättre idag ;D

2009-10-13 @ 08:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0